×

Prezentare

Scurt istoric

Dotări și structură

Școala gimnazială Comuna Târgșoru Vechi

Siguranță și sănătate

Consiliere școlară

Parteneriate

Contact

Portal Asista

Academica

Echipa managerială

Corp profesoral

Comisii

Programe și proiecte

Plan managerial

Informări ISJ Prahova

Elevi

Structură an școlar

Orare

Burse școlare

Pregătire suplimentară

Resurse online

Activități școlare și extrașcolare

Olimpiade și concursuri școlare

Părinți

Catalog electronic

Consiliul reprezentativ al părinților

Sfaturi pentru noul an școlar

Redirecționare F230

Consultații cu diriginții

Solicitări informații

Transparență Administrativă

Hotărâri Consiliu de Administrație

Strategia anticorupție în educație

Strategia de evaluare internă a calității

Legislație

Protecția datelor cu caracter personal

Anunțuri

Activități

Înscriere învățământ preșcolar

Înscriere învățământ primar

Admitere clasa a V-a intensiv engleză

Evaluare Națională clasa a VIII-a

Transmiteri

a

ASISTA - Platformă Interactivă Servicii Publice Școala Gimnazială Sat Strejnicu Comuna Târgșoru Vechi
Catalog parinti
facebook Școala Strejnicu
Site vechi

Pregătire suplimentară

Grafic pregătire suplimentară - Olimpiade și concursuri - An școlar 2022 - 2023

Graficul activităților de pregătire suplimentară pentru Examenele Naționale - An școlar 2022 - 2023



Definiție ≜

Programele de tip after-school sunt programe structurate, supravegheate de adulți și funcționează după școală, oferind atât activități școlare cât și, uneori, activități extrașcolare din registrul jocului, socializării, artelor etc.


Descriere 📝


Programele de tip after-school sunt programe structurate, supravegheate de adulți și funcționează după școală pe întreg parcursul anului școlar, mai nou chiar și în perioadele de vacanță. Spre deosebire de activitățile extra-curriculare care apar de multe ori după școală, cum ar fi cluburile sportive sau academice, programele after-school sunt mai cuprinzătoare și oferă o serie de activități care pot include, pe lângă activități de învățare relaționate direct cu școala, de asemenea jocuri, socializare, sport, arte și meserii, muzică și cercetare etc. Programele after-school s-au născut inițial ca un contributor important în misiunea școlilor de a promova dezvoltarea pozitivă (personală și socială) a elevilor și nu s-au concentrat neapărat pe creșterea performanței școlare.


Eficiență 🔋


Cele mai importante aspecte care sunt de subliniat în ceea ce privește eficiența programelor after-school sunt:

(a) Programele after-school pot duce la îmbunătățirea trei domenii importante pentru elevi: sentimente și atitudini, indicatori de adaptare comportamentală și performanță școlară. Mai precis, elevii care participă la programe after-school dobândesc mai multă încredere în sine, dezvoltă comportamente sociale pozitive și uneori obțin scoruri mai bune la evaluările școlare. De asemenea, programele after-school reduc comportamentele problematice (e.g., agresivitatea, neconformitatea și problemele de conduită), precum și consumul de substanțe nocive. În concluzie, programele after-school produc beneficii multiple care țin de viața personală, socială și școlară a elevilor și adolescenților.

(b) Identificarea celor mai eficiente programe after-school. Programele care au folosit abordări bazate pe dovezi științifice sunt în mod consecvent evaluate de studii ca fiind de succes în producerea de beneficii multiple pentru elevi sau adolescenți, în timp ce programele after-school care nu folosesc astfel de abordări nu au succes în atingerea niciunui obiectiv propus.

(c) Identificarea criteriilor de succes a unui program after-school. Rezultatele studiilor indică faptul că, într-un mediu care invită la explorare și colaborare, pe care îl oferă programele after-school, elevii pot avea succes dacă: (1) sunt invitați să-și reprezinte ideile, să le împărtășească cu ceilalți și să ofere justificări pentru soluții; (2) li se furnizează sarcini deschise care pot fi soluționate în mai multe moduri; (3) li se acordă tuturor timpul necesar; (4) sunt încurajați activ să comunice cu ceilalți; (5) discută și revizuiesc sarcinile și modalitățile vechi și noi de cunoaștere; (6) educatorii/profesorii promovează ascultarea ideilor alternative; (7) sunt încurajați să își explice și să își justifice raționamentul; (8) au o varietate de materiale și instrumente, astfel încât să își poată selecta ce îi reprezintă; (9) sunt respectate contribuțiile individuale; și (10) au asigurat unui mediu respectuos, de susținere în care sunt bineveniți și apreciați.